Waarom een bedrijfsfilm?
In de huidige digitale wereld is het belangrijk dat je als bedrijf ook met de tijd mee gaat in hoe je je presenteert richting onder andere je (potentiële) klanten of je nieuwe medewerkers. Mooie flyers, brochures en ander materiaal kan nog steeds van waarde zijn, maar een goede bedrijfsfilm weet vaak beter de aandacht te trekken èn vast te houden. Belangrijk is daarbij wel dat de film kort en bondig laat zien wat het bedrijf biedt en waarin je onderscheidend bent.
Hulp bij het maken van een bedrijfsfilm.
Hele lange verhalen houden moeilijk de aandacht vast, en vaak is het beter om met beelden te laten zien waar je goed in bent, dan bijvoorbeeld iemand dit te laten vertellen. De makers van een bedrijfsfilm denken hierin graag met je mee! Er zijn verschillende partijen die jou hiermee kunnen helpen, zoals CompanyFilms, die met hun creatieve ideeën en gestructureerde aanpak een kwalitatief goede bedrijfsfilm kunnen verzorgen. Ook kunnen ze meedenken met het meest optimale distributietraject, zodat de juiste mensen de film te zien krijgen.
Waar moet je rekening mee houden bij het (laten) maken van een bedrijfsfilm?
Eerst is het van belang stil te staan bij het doel van de bedrijfsfilm. Wil je inhoudelijk laten zien waar je bedrijf voor staat, wat het doet, en bijvoorbeeld de rijke geschiedenis belichten? Of wil je een nieuw product of dienst introduceren, om nieuwe klanten aan te trekken? Of heb je nieuwe medewerkers nodig, die je wilt laten zien hoe leuk het is om bij jullie te komen werken? Tegelijk met het vaststellen van het doel van de bedrijfsfilm, komt dan ook meteen de doelgroep om de hoek kijken; voor wie is de film bedoeld? Iedere doelgroep kan een andere aanpak vragen.
Een bedrijfsfilm: een mooie manier om je verhaal te vertellen.
Samen met de filmmakers ga je onderzoeken wat de beste manier is om jouw unieke verhaal goed over te brengen. Dit kan zijn met beelden uit de praktijk, bijvoorbeeld filmpjes van een productieproces, of met animaties, of door een paar klanten te interviewen. Er zijn volop mogelijkheden om jouw verhaal over te brengen, op een manier die bij je past.