Meer grip op je buitendienst

Voor de buitendienst is een werkbon onmisbaar. De gewerkte uren, de reistijd en de gebruikte materialen moeten namelijk worden geregistreerd.

Helaas verloopt communicatie tussen buitendienstmedewerkers en administrateurs vaak verre van vlekkeloos. Werkbonnen worden soms niet ingeleverd of raken in het vervelendste geval kwijt. Maar omdat de papieren werkbon onmisbaar is in uw bedrijf blijft u er maar gebruik van maken.

Hoe ideaal zou het zijn als het werkbonproces efficiënter en overzichtelijker verloopt en dat het zoekraken van de werkbonnen verleden tijd is?

Gelukkig bestaat er al een oplossing: de digitale werkbon. Deze werkbon is in principe precies hetzelfde als de papieren werkbon, maar dan digitaal.

Maar wat zijn nou de precieze voordelen van een digitale werkbon ten overstaande van de papieren variant?

Zoekgeraakte of niet-leesbare werkbonnen zijn verleden tijd

Voor een administrateur is het ontzettend vervelend als werkbonnen niet leesbaar of zelfs kwijt zijn. Hoe moet de administratie nu correct worden bijgehouden.

In het geval van een kwijtgeraakte werkbon is het logischerwijs onmogelijk om iets in te voeren als administrateur. Maar ook als een werkbon (semi-)onleesbaar is loopt u kans dat de administratie verkeerd gaat. De kans is dan namelijk groot dat er gegevens verkeerd worden ingevoerd.

Voor een bedrijf is het erg vervelend als de werkbon gegevens niet (correct) worden ingevoerd, want zonder de juiste gegevens is het onmogelijk om een eerlijke factuur naar uw klant te sturen. U zult in het geval van verkeerde gegevens altijd een kosteninschatting moeten maken. Waarschijnlijk zult u uiteindelijk een kostprijs naar de klant sturen die lager uitvalt dan dat gebruikelijk is, want u wilt natuurlijk niet dat uw klant de dupe wordt van uw dramatische briefjesadministratie.

Al met al zijn zoekgeraakte of niet-leesbare papieren werkbonnen negatief voor de winst van uw bedrijf. Zoals u zult begrijpen heeft u hier geen last van als u gebruik maakt van een digitale werkbon.

De traceerbaarheid van werknemers en het gedane werk wordt hoger

Doordat de digitale werkbon over een track en trace systeem beschikt wordt het voor de manager van een bedrijf een stuk makkelijker om te achterhalen waar zijn werknemers zich bevinden.

Werknemers kunnen foto’s van het gedane werk toevoegen aan de werkbon, hierdoor kunt u in een oogopslag zijn of het gewenste werk is uitgevoerd.

Hogere klanttevredenheid

Zoals u ongetwijfeld weet is een goede eerste indruk van een klant op uw bedrijf erg belangrijk voor het verdere verloop van jullie relatie. Als uw personeel met digitale middelen in plaats van papieren vodjes de administratie bijhoudt zal dit zeker indruk maken op uw klanten.

Doordat de digitale werkbon alle ingevoerde informatie meteen kan doorsturen naar kantoor kunnen de mensen op kantoor dezelfde dag nog een factuur naar de klant sturen. Doordat u hierdoor kortere betaaltermijnen creëert verkort u het betalingsproces. Ook dit is iets wat uw klanten zeker zullen waarderen.

Ook kunt u de werkbon naar de klant sturen. Transparant zijn in de uitgevoerde werkzaamheden, de gemaakte uren en de gebruikte materialen is iets wat de klant zeker zal kunnen waarderen.

Lees hier meer over: https://www.werkbonapp.nl/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *