Wat zijn de trends voor SEO in 2018?
SEO of “Search Engine Optimalization” is een online marketing techniek die in onze digitale wereld onontbeerlijk geworden is. Als je de SEO strategie verwaarloost, verdwijnt jouw website in de zee van stemmen die via het internet om de aandacht van de gebruiker vragen. Er is een overvloed aan websites en apps en de consument is eraan gewend geraakt dat al zijn of haar vragen beantwoord worden via een eenvoudige zoekopdracht. Zoekmachines ontwikkelen ondertussen steeds nieuwe technieken om ervoor te zorgen dat de gebruiker snel en gemakkelijk de informatie vindt waar hij of zij naar op zoek was.
Twee vernieuwingen op het vlak van zoekstrategieën zullen in de komende jaren steeds belangrijker worden en een goede SEO specialist houdt daar maar beter rekening mee. Ten eerste zoeken mensen steeds vaker via hun smartphone. Dat betekent dat het belangrijk is om ervoor te zorgen dat je website aangepast is voor smartphones en tablets. Een tweede evolutie die verbonden is aan het stijgende smartphonegebruik is het zoeken via spraakopdrachten. Het is dus zeker een must om je content aan te passen aan het soort van vragen dat mensen via zo’n spraakopdracht stellen. Het is dus niet meer voldoende om een tekst op te bouwen rond enkele sleutelwoorden. Teksten die praktische vragen beantwoorden in toegankelijke spreektaal zullen hoger in de lijst verschijnen. Daarnaast is er in 2018 ook weer plek voor long form teksten. Goed geschreven artikels van ongeveer 1500 woorden krijgen meer backlinks en houden de aandacht van de lezer langer.
Tip: raadpleeg ervaren en creatief tekstbureau Swaans Communicatie.
Adres: Bruijellestraat 4, 5048 AE Tilburg
Provincie: Noord-Brabant
Telefoon: 013 460 0339
URL: https://www.swaanscommunicatie.nl/tekstbureau-tilburg/
Ten slotte is er ook meer aandacht voor veiligheid. De klassieke http websites worden als onveilig beschouwd en zoekmachines als Google zullen dus de beveiligde https websites voorrang geven in de zoeklijsten. Het is dus zeker aan te raden om over te schakelen op deze beveiligde versie indien jouw website nog met het oude protocol werkt.