Narrowcasting En Digital Signage: Een Sterk Marketing-Huwelijk

Narrowcasting bestaat al langer dan het internet, net als Digital Signage. Toch heeft het internet pas het ware potentieel van Narrowcasting via een Digital Signage scherm aan het licht gebracht. Tot die tijd kwam narrowcasting vooral voor via geografische selectie (de wijkkrant) en via tijdschriften die een bepaalde niche bedienden. Het internet heeft ervoor gezorgd dat we inmiddels op basis van iedere denkbare demografische eigenschap of interesse een selectie kunnen maken en gericht ons publiek kunnen bereiken.

 

Van Alles-in-1 tot Custom Made: de Evolutie van Broad- en Narrowcasting

Het ideaal van de marketingprofessional in de vorige eeuw was een boodschap die door iedereen, liefst met een enkele blik, werd opgepikt. Massacommunicatie dus. Iedereen zag natuurlijk ook dezelfde programma’s, las dezelfde kranten en tijdschriften. Met de komst van het internet kwam ook het individuele kijken en de technologische mogelijkheden om per gebruiker de boodschap aan te passen. Deze ontwikkeling is hand in hand gegaan met de ontwikkeling van methoden om de interesses, voorkeuren en eigenschappen van gebruikers op het internet te verzamelen. Een nieuw tijdperk voor Narrowcasting is dus aangebroken. Een tijdperk waarin de gamende tiener geen reclame voor wasmiddel voorbij ziet komen, maar de aanbieding voor een nieuw computerspel. Aandacht is goud voor marketeers en een Narrowcasting scherm geeft volop mogelijkheden de aandacht van hun publiek zo effectief mogelijk te gebruiken.

 

Digital Signage: een Persoonlijke Boodschap in de Publieke Ruimte

Inmiddels is het internet doorgegroeid en heeft het zich door ons hele leven verspreid. Via de piepende en krakende modem in onze huiskamers van de jaren ’90, tot in de supermarkt met WiFi en op de veerboot naar Texel met 4G. Deze ontwikkeling betekent voor de slimme marketeer de mogelijkheid om zijn of haar doelgroep ook te bereiken wanneer ze niet thuis achter hun computer zitten en de mobiel in de tas zit opgeborgen. Digital Signage maakt het mogelijk om via een netwerk gerichte boodschappen te brengen daar waar het op dat moment mogelijk is. Of het nu om een permanent scherm in een winkel (of op een veerboot) gaat, of een tijdelijk scherm tijdens een beurs of festival, via het netwerk kan altijd de juiste boodschap op het juiste moment precies daar worden afgeleverd waar jouw moeilijk te bereiken niche-publiek zich bevindt.

 

De Toekomst van Narrowcasting is Interactief

Iedere marketingprofessional wil zijn of haar publiek betrekken. Engagement is een toverwoord. Weet jij je publiek te verleiden tot die extra klik, die comment, like of aankoop? Een narrowcasting scherm biedt via touchscreens en slimme software steeds meer mogelijkheden om interactie met je doelgroep te bevorderen. Meer en meer zullen de schermen en apparaten in ons leven gebruik maken van beschikbare informatie om ons relevante content te tonen en tot interactie te bewegen. Als ondernemer liggen hier mooie kansen. Laat die niet liggen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *