Een SMS-applicatie; hoe zet ik dat in?

Naast webapps en maatwerk applicaties kun je bij veel professionele app ontwikkelaars en app specialisten een SMS-applicatie laten ontwikkelen. Met een SMS-applicatie is het mogelijk om berichten per SMS te sturen naar klanten, werknemers of bezoekers van je evenement. Ook voor gerichte marketing acties of het sturen van een herinnering is een SMS-applicatie een interessante keuze. In dit artikel vertellen we je graag meer over de voordelen van een SMS-applicatie en hoe je deze functie inzet voor jouw bedrijf.

De voordelen van een SMS-applicatie

Het gebruik van mobiele telefoons is vandaag de dag nog steeds groeiende en steeds meer bedrijven spelen in op deze ontwikkeling. Ondanks de toename van sociale netwerken, Whatsapp en online marketing, blijft het bereiken van de doelgroepen via SMS een interessante optie. Eén van de grote voordelen van het sturen van een SMS naar een specifieke groep mensen is het feit dat er voor ontvangst geen internet nodig is. Je doelgroep kan dus te allen tijde benadert worden. Tevens beschikt elke smartphone over een SMS functie en kun je je doelgroep snel en eenvoudig bereiken. Door juist SMS te gebruiken in plaats van een Whatsapp-bericht, zal je bericht niet vervagen in de bulk berichten van de ontvanger. Een SMS bericht is unieker waardoor er meer aandacht naar de boodschap zal uitgaan.

Het gebruik van een SMS-applicatie

Een SMS-applicatie kan op diverse manieren worden ingezet. Zo kun je via het versturen van veel SMS berichten in één keer een herinnering voor een evenement, een storing of een nieuwsbericht versturen. Ook marketingacties gericht op een specifieke doelgroep zijn perfect voor SMS-applicaties. Stuur je doelgroep meer informatie over het symposium in de buurt, die kortingsactie of een belangrijke afspraak. Ook voor het werven van abonnees, het vergroten van je service en het bereiken van internationale klanten is een SMS-applicatie een uitstekende tool. Laat je SMS-applicatie ontwikkelen door een professional en vergroot je bereikbaarheid en marketingresultaten via een kort bericht.